Förbannat jobbiga fruntimmer.

Blev väckt nu på morgonen av ett samtal som jag var tvungen o gnugga mig i ögonen en extra gång (även öronen)
Det lydde så här.

Ja de e Thias
Hej, de här e från radiotjänst, jag ser att du inte anmält tv-avgift.
Jag- Eeeeh va?
I andra änden- Ja du har inte anmält radio/tv licens.
Jag- Nej jag avanmälde de igår för helvete.
Tjejen i luren- Okej, ja de framkommer inte här. Men får man fråga av vilken anledning?
Jag- Kanske beror på att jag inte har någon tv längre o inte har haft de på så där ca 2 år så de känns sjukligt jävla onödigt o betala för något jag inte använder.
Som jag redan har sagt igår när jag avanmälde det.
Den kastrerade hondjuret i andra änden- Jaha okej, Men har du planer på o skaffa en tv inom de närmaste?
Jag- (börjar bli en aningen irriterad svarar) E du helt komplätt inkompetent eller vad är de frågan om? Sa jag inte precis att jag inte haft en tv på ca 2 år, då e de väl ganska solklart att jag inte är i så stort behov av en tv o att jag inte kommer skaffa de inom kort.
Hon den där- (börjar nog upptäcka hur korkad hon är o totalt hjärnblåst svarar) Okej men då ska jag inte störa mer men skaffar du en tv så får du höra av dig till oss o anmäla det.
Jag- Ja de kanske jag gör bara jag slipper prata med dig igen (o lägger på luren).

Igår när jag ringde så prata jag med en kille.
Jag- Hej jag undra om de finns möjlighet o avanmäla tv avgift på något sätt?
Killen- Jo då. Så då har du ingen tv?
Jag- Nä har inte haft de på typ 2 år
Killen- Okej,  ja då behöver jag bara dina person uppgifter sen skickar vi ett brev som bekräftar att du avanmält
tv licens.

Finns en anledning till varför jag inte gillar o tala med tjejer på kundservicar. Inget illa menat men de ska va så satans invecklat samtal varje gång. En kille är mer rak på sak o inga konstigheter. Visst de finns undantag men i detta fallet hade de varit så här, om de nu skulle varit en kille.

Ja de e Thias
Hej, de här e från radiotjänst, jag ser att du inte anmält tv-avgift.
Jag- Eeeeh va?
I andra änden- Ja du har inte anmält radio/tv licens.
Jag- Nej jag avanmälde de igår för helvete.
I andra änden- Okej, de framgår inte här, så de måste va något fel. Beklagar samtalet o hoppas du får en bra fortsatt dag.

Detta e givitvis bara ett exempel för dom som inte fatta de.

Ett annat bra exempel är detta fall som hände min gamla jobbarkompis.
Han hade bara vanligt modem hemma så dom ringde från ett bredbandsbolag
o fråga om han var intresserad av ett bredband.
Jobbar kompisen- Nä spännband har jag redan gått om i bilen.
Killen- skrattar o säger okej ja då finns de inget intresse över vad jag har o erbjuda.
Jobbar kompisen- Nä inte riktigt.
Killen- ja då får jag tacka för mig.

Någon månad senare ringde dom igen o frågade, o denna gången en tjej.
Min jobbar kompis svarade igen med samma svar att spännband hade han i bilen
Tjejen- Okej? Ja jag vet inte riktigt vad spännband är men jag ser att du bara har ett modem o undrar om du e intresserad av att uppgradera dig till ett bredband o vi kan erbjuda dig bla bla.....
Jobbar kompisen avbryter med att han inte är intresserad.
Tjejen- Ja men fördelen med bredband är att de går snabbare o surfa osv osv.
Jobbar kompisen- Jag är fortfarande inte intresserad så hej då.

Med andra ord. Tjejer, SLUTA VA SÅ FÖRBANNAT FRÅGVISA O ENVISA. Man tröttnar. (Gäller i alla sammanhang)


Kommentarer
Postat av: E

vad har du emot babe den lilla modiga grisen?

Varför har du blåa ögon?

varför är du så negativ mot tjejer?

Varför heter blubber blubber?

Varför tycker du tjejer är jobbiga?

Varför är du så negativit inställd till radiotjänst?

Varför är du inte här? Jag vill kramas...

2011-07-26 @ 13:52:13
Postat av: Jenny

hahaha, tröga fruntimmer :)

2011-07-26 @ 17:54:35
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: Anonym

(Min sekreterare råkade trycka på enter förtidigt!)

Ja, eller så är det killen som är felet i det hela! Hade han fört in dina uppgifter korrekt direkt hade den stackars arma flickan inte behövt ringa upp dig! Men vi vet ju att klillar gör allt halvdant så dessa uppgifter fans nog inte inlagda!! HAR DU TÄNKT PÅ DET DITT KVINNOHATANDE TROLL!!

2011-08-02 @ 09:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0